בעולם התחרותי של היום, עסקים המנהלים טוב יותר את קשרי הלקוחות נמצאים בעמדה טובה יותר להצליח מאלו שלא טורחים לעשות זאת.
זו הסיבה לכך שהשימוש בתוכנות ( CRM (Customer Relationship management הולך ועולה בהתמדה בשנים האחרונות, גם בקרב חברות קטנות ובינוניות שאין להן בהכרח את המשאבים להטמיע מערכות גדולות.
לעסקים שעדיין מתלבטים לגבי שימוש בתוכנת CRM, כדאי לבדוק את היתרונות שמערכת כזו מציעה.
היתרונות החשובים ביותר של תוכנות Customer Relationship Management:
יעילות
תוכנת CRM המיושמת היטב יכולה להחליף תהליכים ידניים שיוצרים חוסר יעילות ארגונית.
בנוסף, בזכות היכולת של תוכנות CRM להשתלב עם מערכות אחרות, כגון כלים לאוטומציה של תהליכי שיווק, נוצרה יכולת לחברות לקיים אינטראקציה עם לקוחות בדרכים חדשות.
שיתוף מידע
תוכנת CRM מאפשרת שיתוף מידע בין העובדים ומקלה על זרימה חלקה ומהירה של תהליכי עבודה.
שימוש בתוכנות CRM מבוססות ענן מאפשר לעובדים במחלקות מרובות לנהל ביעילות רבה יותר את קשרי הלקוחות שלהם כדי לראות את התמונה הגדולה, בכל עת.
ניתוח מידע
עבור ארגונים רבים מידע הוא אחד הנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר, ותוכנות CRM מנהלות חלק מהנתונים החשובים ביותר. תוכנות אלו מכילות כלים לניתוח נתונים ולהדמיה. חלקן מאפשרות קישוריות למגוון רחב של כלי צד שלישי המאפשרים לחברות להבין ולנתח את המידע בתוכנת ה CRM שלהם וללמוד דברים על הלקוחות שלהם, בדרך שלא התאפשרה קודם לכן.
פיקוח ומעקב
כאשר לחברות אין כלים לניהול קשרי הלקוחות שלהם, סביר להניח שקיימים לקוחות או תהליכים שנופלים בין הכיסאות.
תוכנות CRM יכולות לעזור להבטיח כי דבר זה לא יקרה.
תוכנת CRM מיושמת היטב מסייעת לעובדים להבין את האחריות שלהם במסגרת הארגון וכאשר מתגלות בעיות, קל לזהות מה השתבש ועל ידי מי, על מנת לוודא שהתקלה לא תקרה שוב.
חווית לקוח משופרת
בסופו של דבר, היתרון הגדול ביותר של תוכנות CRM הוא שהשימוש בהם מוביל לחוויית לקוח כוללת טובה יותר.
לקוחות מפולחים יותר בקלות ובמדויק, צרכיהם מזוהים, וחברות יכולות לנהל איתם אינטראקציה משמעותית בזמנים הנכונים להם. כל אלו מובילים למכירות רבות יותר, לשימור לקוחות גבוה ושביעות רצון מצד הלקוחות.
המאמר מבוסס על מאמר של Patricio Robles ב econsultancy.com.