במחשבה ראשונה נראה לנו כי רוב הפעילות של עסקים קטנים עוסקת במכירות.
אך אם תעצרו ותחשבו לרגע מה כוללות הפעילויות שלנו תגלו את הרשימה הבאה:
תיעוד ושמירת קשר עם לקוחות
ניהול תהליכי מכירה
מעקב משימות
ניהול ספקים
ניהול מלאי
הנהלת חשבונות, הפקת חשבוניות, תזרים מזומנים
כלים להפקת דוחות
מערכות דיוור ופרסום
ניהול קריאות שירות
ניהול פרויקטים
ועוד ועוד…
בודאי שכל בעל עסק מקדיש זמן, מאמץ וכסף כדי לבצע את הדברים הרלוונטיים לעסק שלו.
האם ניתן לחסוך במשאבים אלו, לרכז פעילויות ובעיקר להגדיל את האפקטיביות הניהולית ?
בהחלט כן!
ראשית, עלינו כבעלי עסקים להבין שהנכס החשוב ביותר שלנו הוא הלקוח.
כל הפעילות העסקית שלנו סובבת סביב הלקוח ולכן עלינו לתעד את כלל הפעילות בקשר ללקוח.
למה הכוונה ?
תיעוד כל הפניות מהלקוח ואליו
תיעוד כל המסמכים בהקשר הלקוח
תיעוד המוצרים שרכש הלקוח ומאפייניהם
תיעוד הפעילות החשבונאית מול הלקוח
תיעוד העדפות / מאפייני הלקוח
תיעוד וניהול קריאות השירות של הלקוח
נשמע מפחיד ?
לא כל כך. בואו נתקדם צעד צעד.
טיפ ראשון:
תחזוקה של רשימת הלקוחות.
אם אין לכם עדיין רשימה מסודרת של לקוחות, אני ממליצה לבנות רשימה כזו בקובץ אקסל.
כל שורה תכיל את מירב הפרטים על הלקוח.
בנו טבלאות נפרדות עבור לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים, ספקים, שותפים עסקיים, עובדים וכו'.
בעתיד נוכל להשתמש בטבלאות אלו עבור פילוח, רשימות דיוור, מעקב, ויבוא למערכות ניהול.
מערכת CRM לעסקים קטנים
כאשר נפח הפעילות גדל, כדאי לבחון את האפשרות של מערכת CRM לעסקים קטנים.
כאשר מדובר על עסקים קטנים ובינוניים, הדרישות בבחירת תוכנה הן פשוטות מאד:
היא צריכה להיות זולה ופשוטה, להתאים לצרכים של העסק שלכם, להיות קלה להתקנה ותחזוקה, ולהיות נגישה בכל זמן ומכל מקום.
לעסקים קטנים ובינוניים, בדרך כלל אין שרתי מחשב יקרים, צוות של אנשי IT ומשאבים כספיים גדולים להשקעה בתוכנה ייעודית.
מערכת CRM לעסקים קטנים, מבוססת ענן, היא הפתרון האידיאלי בשבילם.
לקריאה נוספת על מערכות מבוססות ענן, לחצו כאן.
ובינתיים, אשמח אם תשתפו: האם אתם מתחזקים רשימת לקוחות ? מה עובד עבורכם ?